اطلاعات علمی

آخرین اخبار و اطلاعات سلامت جنسی

حمایت والدین از والدینی که کودکانشان مورد سوء استفاده جنسی قرار گرفته اند

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

والدینی که کودکشان مورد سوءاستفاده جنسی واقع شده اغلب به کمک یا حمایت تخصصی والدین دیگر احتیاج دارند تا بیاموزند که با این حادثه چگونه برخورد مناسب داشته باشند؟ بعلاوه برای یادگیری این که چگونه کودکشان را مورد حمایت قرار داده و به او کمک کنند، والدین ممکن است احتیاج پیدا کنند از همدیگر حمایت به عمل آورند. والدین ممکن است خود را به خاطر اینکه نتوانسته‌اند از فرزندانشان خوب حفاظت کنند، مورد سرزنش قرار دهند و یا احساس کنند که والدین خوبی نیستند. گروه‌های یاریگر جامعه و مرکز سلامت جنسی ابن سینا ممکن است بتوانند به والدین کمک کنند تا با والدینی که شرایط مشابهی را پشت سر گذاشته‌اند، ارتباط برقرار و از تجارب آن‌ها استفاده کنند. مشاوره فردی وگروهی (خانواده درمانی) نیز می‌توانند مفید واقع شود.

 والدین و مربیان آموزشی باید به تربیت جنسی کودکان توجه ویژه ای داشته باشند و لازمه این امر داشتن اطلاعات صحیحی در این زمینه می باشد.
هدف از تربیت جنسی به وجود آوردن شرایط مناسب برای رشد سالم جنسی با شناخت درست و پاسخ صحیح گرفتن از سوالات جنسی می باشد تا کودک بتواند در شرایطی آرام فارغ از اضطراب و مشغولیت ذهنی مراحل رشدی خود را سپری کند و در سنین نوجوانی رشد مطلوب داشته باشد و بتواند مسئولیت های خود را متناسب با بلوغ جنسی انجام دهد.
در این پروسه والدین و مربیان باید قادر شوند تا با شناخت کامل از آناتومی، فیزیولوژی و پروسه بلوغ به سوالات کودکان در زمینه ی جنسیت، نقش جنسی و هویت جنسی، فرایند روابط، نحوه ی باروری، نحوه ی مقابله با خشونت جنسی و .... پاسخ دهند.

خواندن 679 دفعه

نظر دادن

Make sure you enter all the required information, indicated by an asterisk (*). HTML code is not allowed.

مرکز درمان ابن سینا

مرکز فوق تخصصی
درمان ناباروری و سقط مکرر ابن سینا،
شعبه تهران خیابان شریعتی,
نبش خیابان یخچال پلاک 97
آدرس در گوگل مپ

info@avicennaclinic.ir
خط ویژه - 02123519

ساعات کار

شنبه : 8صبح تا 8عصر
یکشنبه : 8صبح تا 8عصر
دوشنبه : 8صبح تا 8عصر
سه شنبه : 8صبح تا 8عصر
چهارشنبه : 8صبح تا 8عصر
پنجشنبه : 8صبح تا 1عصر

نماد اعتماد الکترونیکی