اطلاعات علمی

آخرین اخبار و اطلاعات سلامت جنسی

حذف خشونت علیه زنان ۲

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

از جمله خشونت ‌های جنسی این است که زن را مجبور به انجام رفتاری جنسی خلاف خواست او بکنند یا او را در زمانی که موافق نیست، مجبور به رابطۀ جنسی کنند. بی توجهی به نیازهای جنسی زن نیز مصداق خشونت است.

آزار و اذیت مبتنی بر جنسیت می‌تواند از سوی هر کسی بر زنان تحمیل شود و شامل هرگونه تماس یا رفتار جسمی و کلامی ناخوشایند است که می‌تواند در محیط کار، خانه یا در مدرسه روی دهد. این آزارها گاهی با توهین و رفتارهای خصمانه نسبت به زن انجام می شود.

هنوز هم در دنیای مدرن امروزی قاچاق دختران و زنان، ازدواج اجباری، ازدواج در زیر سن قانونی، ختنۀ دختران و بارداری آنها در نوجوانی اتفاق می افتد. بازار فیلم های غیراخلاقی را باید به عنوان مصداقی از خشونت مدرن علیه زنان یاد كرد.

بکار بردن اصطلاح "جنس دوم" برای جنس مونث، ترجیح دادن فرزند پسر به دختر، و اعمال خشونت علیه زنانی که اولاد پسر ندارند نیز زیر گروه خشونت جنسی است.

برای حذف خشونت علیه زنان راهکارهایی وجود دارد که نیازمند توجه افراد و خانواده ها، و نیز سیاست گزاران هر جامعه است، از جمله افزایش حمایت‌های قانونی از برنامه های مرتبط، تلاش برای امن کردن جامعه، افزایش آگاهی‌ خانواده‌ها،کمک به زنان و دختران برای گزارش دادن موارد خشونت، شنیدن سخنان زنان و دختران با رویکرد حمایتی و بدون سرزنش و محکوم کردن قربانی.

در ایران، می توان موارد خشونت‌ خانگی از جمله کودک آزاری و همسر آزاری را با مرکز اورژانس اجتماعی با شماره تلفن ۱۲۳ درمیان گذاشت سازمان بهزیستی از سال ۱۳۹۳ خانه‌های امن را برای زنان و دخترانی که در معرض خشونت‌های خانگی قرار دارند، راه اندازی کرده است و علاوه بر سرپناه، خدمات روان‌شناختی و مشاوره، مددکاری، حقوقی، پزشکی و بهداشتی را ارایه می دهد.

باید توجه داشت کودکانی که شاهد و یا قربانی خشونت‌ بوده‌اند به ندرت می‌توانند در آینده زندگی مشترک سالم داشته باشند و برای داشتن جامعه ای سالم باید از همین لحظهء "اکنون" اقدام کرد.

 

خواندن 223 دفعه

نظر دادن

Make sure you enter all the required information, indicated by an asterisk (*). HTML code is not allowed.

مرکز درمان ابن سینا

مرکز فوق تخصصی
درمان ناباروری و سقط مکرر ابن سینا،
شعبه تهران خیابان شریعتی,
نبش خیابان یخچال پلاک 97
آدرس در گوگل مپ

info@avicennaclinic.ir
خط ویژه - 02123519

ساعات کار

شنبه : 8صبح تا 8عصر
یکشنبه : 8صبح تا 8عصر
دوشنبه : 8صبح تا 8عصر
سه شنبه : 8صبح تا 8عصر
چهارشنبه : 8صبح تا 8عصر
پنجشنبه : 8صبح تا 1عصر

نماد اعتماد الکترونیکی